Jika anda tidak pernah mengatur aplikasi-aplikasi di telefon bimbit anda, buang fail-fail yang lama. Sekiranya tidak teratur, ia boleh mengakibatkan telefon bimbit anda berfungsi dengan amat perlahan dan lembab. Ini akan mengganggu anda dalam setiap perkara yang anda main di telefon bimbit. Anda juga boleh menangani masalah ini dengan membuang fail-fail atau aplikasi yang tidak penting.

Tips Mudah Melajukan Kembali Telefon Bimbit Anda Yang Lembab
Tips Mudah Melajukan Kembali Telefon Bimbit Anda Yang Lembab
Credit Pic : SUMBER

PADAMKAN APLIKASI YANG TIDAK DIGUNAKAN DI TELEFIN BIMBIT ANDA

Anda pernah memuat turun aplikasi untuk sekali guna saja, seperti persidangan, mesyuarat kerja atau percutian, dan kemudian mengabaikan aplikasi tersebut di dalam telefon bimbit saja? Jika pernah lama kelamaan handphone anda akan menjadi perlahan dan lembab.


Tips Mudah Melajukan Kembali Telefon Bimbit Anda Yang Lembab


Cara paling cepat dan mudah untuk mengatur semula aplikasi-aplikasi dalam telefon bimbit anda adalah untuk memadamkan aplikasi-aplikasi yang anda tidak perlukan.

Oleh itu, cara paling mudah untuk mencari aplikasi-aplikasi yang diabaikan adalah dengan menyenaraikan aplikasi anda, disusun mengikut aplikasi yang paling kurang gunakan. 

Sekiranya anda menggunakan iPhone, pergi ke 'Settings', 'General', iPhone Storage dan siap.

Di telefon bimbit Android pula, pertama kali anda perlu buka 'Play Store' terlebih dahulu, kemudian tekan menu 'hamburger di bahagian atas kiri, selepas itu, tekan 'My Apps & Games', seterusnya cari perkataan 'Installed' dan tekan, Last sekali cari perkataan 'Alphabetical' dan tukarkan kepada 'Last used'.

Anda juga akan dapat memadamkan segala aplikasi-aplikasi yang jarang anda gunakan di telefon bimbit anda bagi melancarkan kelajuan yang baik.

Panduan Lonjakkan Jualan di Fanpage Facebook > Klik Disini <

Selain itu, pesanan teks anda yang mengambil terlampau banyak ruang kerana ia dipenuhi dengan 'GIF', 'memes', video dan gambar. Jika anda menggunakan iPhone, anda juga boleh menukarkan jangka masa mesej anda yang disimpan supaya ia secara automatik boleh dipadamkan, tanpa memerlukan anda melakukan sendiri. 


SUMBER

Baca Juga : Cara Terbaik Mengurangkan Nafsu Makan

Post a Comment

Previous Post Next Post