Anda dipanggil untuk Exam Kerajaan tahun 2020? Tak tahu nak prepare macam mana?
Usah Anda Risau Lagi, anda berada di tempat yang betul Tim Infokerjaya dan bantu lebih 80,000 calon exam kerajaan sejak tahun 2008/09. Tahun ini adalah giliran anda pula.

Rujukan Soalan Berserta Jawapan Pembantu Operasi N11, Pembantu Arkib S19, Pembantu Muzium S19 dan Pembantu Makmal C19 2020.
Rujukan Soalan Berserta Jawapan Pembantu Operasi N11, Pembantu Arkib S19, Pembantu Muzium S19 dan Pembantu Makmal C19 2020.


Ia sesuai digunakan untuk exam Pembantu Operasi N11, Pembantu Arkib S19, Pembantu Muzium S19 dan Pembantu Makmal C19.

Rujukan Soalan Berserta Jawapan Pembantu Operasi N11, Pembantu Arkib S19, Pembantu Muzium S19 dan Pembantu Makmal C19.


Untuk exam tahun 2020, anda boleh gunakan rujukan ini. Sesuai untuk sesi PEPERIKSAAN ONLINE MEMASUKI PERKHIDMATAN AWAM (PPSE) pelbagai jawatan kecuali PSIKOMETRIK.

Rujukan ini juga sesuai untuk mana-mana jawatan lain yang mana mempunyai Seksyen Pengetahuan AM, Daya Menyelesaikan Masalah dan Kefahaman Bahasa Inggeris. Hanya Dapatkan sekali seumur hidup. sekiranya ada kemaskini dalam rujukan ini, anda hanya perlu download semula di web pada email anda.

Rujukan ini meliputi Pengetahuan Am, Daya Menyelesaikan Masalah Dan Kefahaman Bahasa Inggeris 

Rujukan Sesuai Untuk Pembantu Operasi N11, Pembantu Arkib S19, Pembantu Muzium S19 dan Pembantu Makmal C19.


Tiap tahun Ramai GAGAL Exam. Kenapa?

+=> Tak Tahu Format Soalan

Hadir exam terkejut tengok soalan. Soalan pula diluar jangkaan. Memang gagal la kan. Dah tak tahu format dan contoh soalan. Nak jawab SPM dulu pun berapa banyak contoh soalan anda belajar?


+=> Masa Tidak Mencukupi


Kalau persediaan tak cukup memang akan ambil masa lama untuk menjawab exam sebab kena fikir banyak benda !!! Tapi kalau persediaan 'cun', No Problem.


+=> Tak Terkejar Dibuatnya

Nak buat persediaan tapi tak tahu nak mula dari mana. Tau-tau esok dah mula exam. Memang kelam kabut dibuatnya. Tak terkejar !!


+=> Silap Persediaan

Anda dah study tapi soalan terkeluar dari skop !! Membuta tuli. Apa yang patot anda target adalah fokus apa yang berkaitan sahaja. Bukannya anda perlu study dan hafal semua perlembagaan Malaysia !! Hot Topik ja.

Kami Nak Anda Berjaya TAHUN INI

Serius ramai yang dipanggil untuk exam ambilan GRED 11, 19 dan 29. Sebelum ini tiada tapisan melalui peperiksaan dilakukan. Majoritinya adalah panggilan terus temuduga. Tapisan dilakukan di sana. Kali ini, anda perlu pula menjawab exam online sebelum ke temuduga.

Tapi tahun ini pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) mengumumkan peperiksaan online sebelum ke peringkat TEMUDUGA. Ada 2 kemungkinan besar kenapa dilakukan peperiksaan. Kemungkinan yang paling tepat pada pengalaman kami adalah "TERLALU RAMAI CALON". 

Jadi MENGURANGKAN CALON yang sampai ke sesi TEMUDUGA. Anda pasti tahu sebabnya kan?

Sebablah tu anda berada di sini. Mungkin kali ini adalah rezeki anda. Di sebalik ribuan calon yang memohon, anda terpilih untuk dipanggil ke sesi exam tahun 2010 ini. Tapi jangan gembira dulu, sebab sebenarnya anda baru melalui FASA #1. Tapisan ujian Online. Masih ada lagi fasa sebelum anda lulus temuuduga dan berjaya menjawat jawatan ini.

Tim Infokerjaya dah membantu calon exam kerajaan sudah hampir 10 tahun. Kami nak bantu anda semaksimum dan sebaik mungkin. Ini adalah rujukan untuk persediaan peperiksaan anda sesi tapisan tahun 2020 ini.

Nak Guna RUJUKAN APA bagi tahun 2020?

Untuk kebanyakan perjawatan terutamanya bagi jawatan Gred 29 & 41 Tim Infokerjaya telah sediakan rujukan khusus jawatan. Tetapi untuk jawatan yang tak pernah ada exam online sebelum ini, anda boleh gunakan rujukan SPESIFIK SEKSYEN yang disediakan ini.

Rujukan ini adalah rujukan pantas tanpa nota khusus. Ianya lebih kepada contoh soalan untuk anda faham bagaimana soalan ditanya setiap seksyen beserta jawapan. 

Rujukan Soalan Berserta Jawapan Pembantu Operasi N11, Pembantu Arkib S19, Pembantu Muzium S19 dan Pembantu Makmal C19 2020.


Rujukan Soalan Berserta Jawapan Pembantu Operasi N11, Pembantu Arkib S19, Pembantu Muzium S19 dan Pembantu Makmal C19 2020.


Rujuk semula panggilan exam online anda. Lihat Seksyen penilaian apa yang ada untuk panggilan anda. Mungkin hanya Seksyen A dan B sahaja. Ada juga jawatan yang ada penilaian Seksyen C.

Post a Comment

Previous Post Next Post