Ketika seseorg merasakan kehilangan seseorg atau sesuatu dalam hidupnya, merasa sedih itu pasti. Tapi alangkah indahnya jika 'kehilangan' itu dijadikan pembelajaran untuk kita berfikir bahawa sebenarnya Allah itu tahu apa yg terbaik buat kita. Jika sesuatu itu baik untuk kita, belum tentu baik menurut Allah.

Mengapa Allah Mengambil Seseorang Yang Berharga Dalam Hidup Kita?
Mengapa Allah Mengambil Seseorang Yang Berharga Dalam Hidup Kita?
Credit pic : SUMBER

Mengapa Allah Mengambil Seseorang Yang Berharga Dalam Hidup Kita?


Mungkin ada banyak hal dalam hidup anda yg hilang dan menurut anda, anda telah kehilangan sesuatu/seseorg yg sngt berharga dan terpenting dalam hidup anda. Seolah-olah tidak akan mendapatkan pengganti yg lebih baik. Saat Allah mengambil sesuatu yg sngt berharga dalam hidup anda, x lain hanyalah untuk anda mendapatkan yg lebih baik lagi.

Saat anda kehilangan sesuatu dlm hidup anda. Mungkin anda akan berfikir bahawa anda telah kehilangan sesuatu yg sangat berharga. Sedangkan Allah mengambilnya dengan alasan bahawa Allah telah menyiapkan sesuatu yg jauh lebih baik dari yg hilang itu.

Jangan berfikir bahawa Allah tidak menyayangi anda dengan mengambil sesuatu dari anda kerana jika sesuatu itu baik untuk anda maka Allah tidak akan pernah mengambilnya dari anda. Yakinlah x ada satu pun yg hilang dari anda yg mana tanpa ada penggantinya. 


SUMBER


Post a Comment

Previous Post Next Post