Pada usia pertengahan 20an adalah usia yg sedikit menakutkan bagi perempuan. Pada pertengahan usia sebiginilah, biasanya anda mulai mennghadap pertanyaan berkaitan perkahwinan. 


Masalah Percintaan Yang Akan Anda Hadapi Di Pertengahan Umur 20an


Bagi mereka yg baru putus cinta akan bertanya dalam hati 'Apakah aku masih mempunyai masa untuk menemukan cinta? dan bagi mereka yang tengah bersemangat mengejar kerjaya pula akan berfikir ' Sampai bila aku nak menundakan urusan perkahwinan ini setelah kerjaya telah aku berjaya harungi?


Masalah Percintaan Yang Akan Anda Hadapi Di Pertengahan Umur 20an
Masalah Percintaan Yang Akan Anda Hadapi Di Pertengahan Umur 20an
Credit pic : SUMBER


1. Tidak Mahu Tersalah Langkah

Pengalaman adalah guru yang terbaik. Baik atau buruk, beberapa lelaki yg anda kenal di masa lalu akan sedikit sebanyak telah mengajar anda sesuatu yg berharga. Anda juga tidak ingin mengikat janji dengan orang yg salah lagi kerana ianya akan membuatkan anda tekanan kembali.


2. Kerisauan Kerana Umur

Apa yg anda hadapi saat ini tidaklah mudah. Tidak heran jika anda mengelamun memikirkan bagaimana jika anda tidak menemukan jodoh anda sebelum usia 30 tahun. Bagaimana reaksi keluarga dan orang sekeliling ketika anda sahaja yg belum menemukan jodoh. Pada akhirnya, anda akan mengalami tekanan disebabkan memikirkan percintaan anda.


3. Kesibukan Mengejar Kerjaya

Rasa malas untuk bercinta diusia pertengahan usia 20an juga boleh disebabkan kerana anda sudah bahagia dengan kerjaya dan kehidupan anda. Berkahwin tetap menjadi salah satu tujuan utama, namun anda tidak perlu terburu-buru kerana anda fikir perlu membuat keputusan yg tepat untuk bersama-sama pasangan hingga akhir hayat.

Adakah anda akan bertemu seseorang yg tepat di waktu yg tepat? Tak ada yg tahu. Namun sebaiknya, anda tidak menggantungkan kebahagian di tangan org lain. Bagaimanapun, suatu hari nanti, jika org yg anda sayangi akan pergi. Pecayalah pada diri sendiri bahawa semuanya akan baik2 sahaja. Bersyukurlah dengan apa yg anda ada saat ini, maka kebahagian akan mengikuti anda.


SUMBER

Baca juga : Jangan Sesekali Mencuba Menipu Isteri

Post a Comment

Previous Post Next Post