Seseorang yang tidak ramai kawan serta suka meluangkan masa bersendirian selalunya dipanggil penyendiri. Mereka ini sering  kali disalah anggap menjalani kehidupan yang sepi dan murung.


Ciri-Ciri Istimewa Yang Ada Pada Seseorang Yang Suka Menyendiri


Mereka sangat memilih kawan bergaul, ini yang membuatkan mereka kurang kawan, namun mereka mempunyai rakan yang benar-benar rapat. Jom kenali ciri-ciri personaliti istimewa mereka yang suka menyendiri ini.


Ciri-Ciri Istimewa Yang Ada Pada Seseorang Yang Suka Menyendiri
Ciri-Ciri Istimewa Yang Ada Pada Seseorang Yang Suka Menyendiri
Credit pic : SUMBER


1. Pentingkan Batas Sempadan

Bagi mereka yang suka menyindiri, mereka selalu menekankan batas sempadan di antara mereka dan org lain. Mereka tahu mereka x bersendirian walaupun mereka org yg terakhir di atas muka bumi.


2. Setia

Penyendiri x mengidamkan perhatian seperti org lain. Akan tetapi, mereka akan menjadi rakan yg paling setia apabila bertemu dengan org yg mereka ingin rapat.


3. Berfikiran Terbuka

Penyendiri x mempunyai pemikiran yg sempit walaupun mereka lebih suka menyendiri dan kurang bergaul. Mereka sangat berfikiran terbuka dalam menberi pendapat dan sentiasa bersedia untuk menjalani pengembaraan serta aktiviti baru.


4. Tenang Dan Waras

Penyendiri x akan berasa panik atau melarikan diri jika berlaku sesuatu cabaran atau kesukaran. Malah mereka seorg yg berpendirian.


5. Menghargai Masa

Perkara yang paling penting serta amat berharga bagi penyendiri adalah masa. Mereka sedar akan perkara ini. Mereka jarang lewat serta tidak membuang masa seseorang dan tidak membiarkan orang lain membuang masa mereka.


6. Sangat Memahami Perasaan Orang Lain

Penyendiri mudah untuk rasa simpati terhadap orang yang sama situasi dengan mereka. Mereka mampu merasakan kesedihan semua orang dan mereka juga tahu cara-cara untuk mengendalikan masalah tersebut.

Disebabkan mereka sangat memahami, penyendiri bijak mencari perkara positif untuk disuarakan ketika berlaku situasi buruk.

Jadi, tidak salah dan menjadi kesalahan berkawan dengan mereka, mereka juga adalah pendengar yang setia dan mampu meredakan kesedihan yang dilalui oleh seseorang.

SUMBER

Post a Comment

Previous Post Next Post